خدمات مطب دکتر پریسا

خدمات مطب دکتر پریسا

خدمات سایت دکتر پریسا

رزرو وقت برای ورزش درمانی و حرکات اصلاحی

ورزش درمانی و حرکات اصلاحی چیست ؟

بسیاری از درد های گردن و کمر که به دیسک های گردن و کمر ارتباط داده می شود ناشی از ضعف عضلات در مناطق ستون فقرات می باشد. عضلات اطراف مهره های گردن و کمر که به نام عضلات پاراور تبرال گفته می شود در صورت ضعف قادر به تحمل وزن و نگهداری مهره ها در محل ثابت خود نمی باشد و به دنبال برداشتن اجسام سنگین یا خم و راست شدن های طولانی، گردن و کمر دچار درد می شود. که اصطلاحا این دردها را درد های مکانیکی می نامیم.

بسیاری از افرادی که کار طولانی با کامپیوتر انجام می دهند و یا در بسیاری از کارمندان که مدت طولانی بر روی صندلی می نشینند، دردهای مکانیکی بسیار رایج است و به اشتباه به دیسک گردن و یا کمر مربوط می دانند.

در بسیاری از انحرافات ستون فقرات مثل کیفوز ( قوز پشتی ) و اسکولیوز ( انحراف مهره های ستون فقرات به طرفین ) ضعف های عضلات اطراف وجود دارد و ورزش درمانی در اصلاح این ناهنجاری های اسکلتی بسیار کمک کننده می باشد.

ورزش درمانی و آموزش حرکات اصلاحی نه تنها برای درمان درد ستون فقرات بلکه به عنوان پیشگیری از بروز این دردها بسیار کمک کننده می باشد. در بسیاری از موارد مثل صافی کف پا، زانو های پرانتزی و ضربدری، انحرافات ستون فقرات حرکات اصلاحی کمک کننده است و در کنار سایر روش های درمانی می تواند باعث بهبود درد بیمار و اصلاح وضعیت ساختاری بیمار شود.

همه چیز درباره

ورزش درمانی و حرکات اصلاحی

• ورزش درمانی و حرکات اصلاحی مناسب چه کسانی است؟
  • مراحل انجام ورزش درمانی و حرکات اصلاحی چیست ؟
  • آمادگی های قبل ورزش درمانی و حرکات اصلاحی چیست ؟
  • ورزش درمانی و حرکات اصلاحی آیا درد دارد؟
ورزش درمانی و حرکات اصلاحی مناسب چه کسانی است؟
  • دردهای گردن و کمر
  • انحرافات ستون فقرات مثل اسکولیوز و کیفوز
  • دردهای لگن
  • انواع انحرافات زانو مثل زانو های ضربدری و پرانتزی
  • صافی کف پا
مراحل انجام ورزش درمانی و حرکات اصلاحی چیست ؟
  • آموزش حرکات اصلاحی توسط متخصص بسته به شرایط بیمار در طی جلسات درمانی انجام می شود.
آمادگی های قبل ورزش درمانی و حرکات اصلاحی چیست ؟
  • با توجه به شرایط بیمار ورزش ها و حرکات اصلاحی از نرمش های آسان و ابتدایی آغاز می شود و در طی جلسات ۵ الی ۱۰ جلسه به ورزش های تخصصی تر پرداخته می شود.
ورزش درمانی و حرکات اصلاحی آیا درد دارد؟
  • نرمش های عضلات گردن و کمر در افرادی که مشکل حادی نداشته باشند، بدون درد می باشد.